Skapa anställningsavtal

Visita/HRF Riksavtalet samt Visita/Unionen Tjänsteman är de två anställningsavtal som finns som standard på ditt konto. Om din verksamhet inte är ansluten till Visita så behöver du uppdatera dessa avtal så att anställningsavtalen i systemet visar korrekt information.

Klicka på knappen Lägg till anställningsavtal om du önskar ha ett avtal som skiljer sig från kollektivavtalen. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och välj Spara. Sedan kan du använda detta avtal vid upplägg av nya anställningar. 

Klicka på knappen Bilagor till anställningsavtal om du önskar ladda upp en egen bilaga med information till de anställda som bifogas vid e-signering samt utskrift av anställningsavtal. 

Uppgifter som går att anpassa på befintliga avtal:

  • Grundavtal
  • Kollektiv-anslutna
  • Semester- & OB beräkning
  • Beräkning av arbetstid
  • Bilaga kopplat till anställningsavtal
Fick du svar på din fråga? Tack för din feedback! Något gick snett. Vänligen försök igen senare.