Vid uppsägning eller konkurs
Uppsägning
Önskar du säga upp tjänsten hos oss behöver detta ske skriftligt och du kan mejla in uppsägningen till support@personalkollen.se. Vi behöver veta hur länge kontot ska vara aktivt och när er sista löneutbetalning görs.
Konkurs
När ett företag sätts i konkurs tas hela ansvaret gällande företaget över av konkursförvaltaren. Denne behöver få tillgång till hela kontot i Personalkollen. Som tidigare ägare ansvarar du för att skapa ett inlogg till konkursförvaltaren. Detta gör du under Personal - Lägg till personal. Skapa profilen på avtalet Bemanning och tilldela hen fullständiga chefsrättigheter.
Vi behöver även en uppsägning via mejl, antingen av dig som tidigare ägare eller konkursförvaltaren.
Vad händer sen?
När ett konto har stängts ned, oavsett om det beror på uppsägning eller konkurs, kommer alla uppgifter kopplade till detta att raderas. Det är därför viktigt att ansvarig för företaget sparar ned de uppgifter som kan behövas framöver. Vi erbjuder en samlad Excel-export där alla uppgifter från tiden som kontot nyttjats finns sparat. Denna export laddar du ned via Inställningar - Export.
Anställdas inlogg
När ett konto raderas, raderas även de anställdas inlogg. De kommer inte längre åt sina lönebesked, arbetade tider eller schema. Det är därför viktigt att du informerar dem om detta så de får en möjlighet att spara ned sina uppgifter lokalt.