Prisplan och fakturering
Fakturering sker kvartalsvis i förskott enligt er grundprisplan. Vår prislista finns att läsa på hemsidan.
Så hittar du ditt avtal
Ert avtal kan ha en eller flera avtalsansvariga. En avtalsansvarig kan ändra faktureringsuppgifter, göra ändringar i prisplan, se lönegrafer och fakturor. En avtalsansvarig kan även lägga till flera ansvariga.
Du hittar fakturasidorna via Meny -> Fakturering
Ändra faktureringsuppgifter
Under fliken Mitt avtal kan du ändra både fakturaadress & -metod. Klicka på pennan vid Faktureringsmetod för att göra ändringar. De ändringar du gör blir gällande från och med nästa faktura.
Ändra prisplan
För att ändra er prisplan klickar du på pennan i rutan Prisplan. Ändringar du gör träder i kraft från och med nästa faktura.
Har ni en säsongsbetonad verksamhet? Välj då alternativet Flera prisplaner så kan du ange olika prisplaner utifrån ert behov över året.

Om du överstiger din prisplan
Överstiger ni antalet löner enligt grundprisplan efterfaktureras en uppgraderingskostnad för månaden. Uppgraderingskostnaden avser skillnaden mellan er grundprisplan och prisplanen för det antal löner ni gjort den specifika månaden. Denna mellanskillnad faktureras i efterskott. Det tillkommer inga ytterligare avgifter. Om du vill ändra prisplan för nästa fakturaperiod kan du göra det på fakturasidan.

För dig som inte kan nyttja vår lönemodul
Om ni inte har möjlighet att göra lön genom Personalkollen gäller en alternativ prismodell. Ni faktureras då kvartalsvis i förskott baserat på hur många unika medarbetare ni schemalägger per månad, oavsett antal arbetspass eller arbetade timmar. Om antalet schemalagda personer under en månad överstiger det som ingår i er grundprisplan, tillkommer en uppgraderingskostnad som motsvarar skillnaden mellan er grundprisplan och prisplanen för det faktiska antalet schemalagda personer den månaden.
Har du frågor gällande prisplan eller fakturering?
Kontakta ekonomi@personalkollen.se