Logga in på Personalkollen.se

I början av februari 2022 övergår vi från att använda personnummer vid inloggning på personalkollen.se eller i appen till att istället använda e-postadress eller telefonnummer. Det är då viktigt att du har en korrekt och giltig e-postadress registrerad eller ett giltigt telefonnummer inlagt i systemet. Om det saknas, eller är en ogiltig e-postadress/telefonnummer på din profil, så kommer du inte längre kunna logga in efter detta datum. 

Vad behöver du göra?

Du behöver säkerställa att din e-postadress eller ditt telefonnummer är korrekt ifyllt i systemet. Om det inte är korrekt ifyllt kan du ändra den under  Profil i systemet efter att du loggat in.

Vad gör vi?

Nästa gång du loggar in kommer du få en instruktion för hur du verifierar din e-postadress eller ditt telefonnummer. När du har bekräftat eller ändrat dina uppgifter kommer ditt inlogg fungera efter den första februari. 

Uppdatering som sker v.7 2022

Under v.7 aktiverar vi möjligheten att logga in med engångskod som skickas via sms. Detta innebär att det går att logga in i personalläget med en engångskod istället för lösenord. Engångskoden skickas via sms till det mobiltelefonnummer som är registrerat på användaren i Personalkollen.

Vem gäller detta?

Inloggning med verifieringskod gäller endast användare utan chefsrättigheter. För att logga in som administratör behöver du fortfarande använda personnummer samt lösenord. 

Vad händer om jag inte har någon e-post eller något telefonnummer?

Om det inte finns någon e-postadress eller något telefonnummer på din profil så kommer du inte längre kunna logga in i systemet. 

Observera att förändringen endast gäller för inloggning på personalkollen.se och i appen. För in- och utstämpling i stämpelklockan ska personnummer fortfarande användas.

Fick du svar på din fråga? Tack för din feedback! Något gick snett. Vänligen försök igen senare.