Bordsbokningar i schemat

Vill du nyttja Personalkollen maximalt kan du koppla bordsbokningssystemen WaiterAid, Bordsbokaren, Gastrogate, Bokad eller Superb till schemaläggningen.

Genom att koppla samman systemen visas era bordsbokningar direkt i schemat och du får en enklare hantering av schemaläggning och planering.

Om ditt bordsbokningssystem inte nämns kan du ta kontakt med dem för att undersöka möjligheten att genomföra en integration.

Bordsbokningar i schemat

När du kopplat samman Personalkollen med ditt bordsboknings-system så visas bokningarna, som era gäster gjort via er hemsida, direkt i schemat. Klicka på ikonen för prognoser och bockar i bordsbokningar. Du ser nu dag för dag antalet bokade gäster fördelat i tidsintervaller. 

Aktivera integration med WaiterAid

För att aktivera kopplingen behöver du en API-nyckel från WaiterAid som du sedan skriver in på arbetsplatsen under Organisation. Den API-nyckel som efterfrågas hittar du på ditt konto hos WaiterAid genom att aktivera Personalkollen i dess app-store. Klicka på pennan till höger om den arbetsplats som kopplingen ska aktiveras för.

Aktivera integration med Bordsbokaren

För att aktivera kopplingen går du till Organisation och klicka på pennan till höger om arbetsplatsen som kopplingen ska aktiveras för. Den API-nyckel som efterfrågas hittar du genom att följa länken Ta mig till Bordsbokaren.

Aktivera integration med vårt egna Bordsbokning API

För att aktivera kopplingen mot Gastrogate, Bokad, Superb eller annat bordsbokningssystem hämtar du vår API nyckel och ger till din systemleverantör.

Fick du svar på din fråga? Tack för din feedback! Något gick snett. Vänligen försök igen senare.